Canon

Canon

Działalność firmy Canon opiera się na japońskim modelu filozofii korporacyjnej Kyosei, co można przetłumaczyć jako „wspólne życie i praca dla wspólnego dobra”. Oznacza to, że bierzemy odpowiedzialność za wyniki naszych działań, szanujemy klientów, społeczności i kraje, w których działamy oraz nasze środowisko naturalne.

Obecnie Canon oferuje szeroką gamę rozwiązań, od cyfrowych aparatów kompaktowych i lustrzanek do obiektywów telewizyjnych i przenośnych rentgenów, a także urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek produkcyjnych wspieranych przez szereg usług o wartości dodanej.

Czy wiesz, że:

  • Firma Canon co roku inwestuje w badania i rozwój ponad 8 % swoich obrotów.
  • Canon jako pierwsza firma na rynku wprowadziła program recyklingu kaset z tonerem do drukarek laserowych.
  • Canon zajął 4. miejsce w badaniach Climate Counts (XII 2013), w których przeanalizowano emisje operacyjne 100 międzynarodowych korporacji w latach 2005-2012, aby ustalić, jak radziły one sobie z osiąganiem celów środowiskowych.

Odpowiedzialny CANON

Zrównoważony rozwój to element naszego sposobu prowadzenia biznesu. Oferujemy naszym klientom zrównoważone rozwiązania do przetwarzania obrazu, które pomogą im pracować bardziej wydajnie i ograniczać wpływ na środowisko.

Aby urzeczywistnić naszą ekologiczną wizję od roku 2007 Canon Polska stosuje system zarządzania Środowiskowego, który uzyskał certyfikat zgodności z normą  ISO14001. Obejmuje on wszystkie aspekty cyklu życia produktów, a także ponad 800 obiektów firmy Canon na całym świecie.

Oszczędność zasobów

  • materiał szklany pozostały z produkcji soczewek obiektywów wykorzystywany jest do produkcji wyświetlaczy LCD w kalkulatorach;
  • wiele modeli drukarek Canon wykonanych jest z plastiku pochodzącego z recyklingu;
  • program zamówień ekologicznych Green Procurement monitoruje substancje zawarte w produktach pochodzących od naszych dostawców;
  • program odnowy przedłuża życie produktu przez wymianę części i przywrócenie stanu odpowiedniego do dalszej sprzedaży lub leasingu;
  • Factory Produced New Models ponownie wykorzystuje 93% oryginalnych części (wagowo), co pozwala zaoszczędzić cenne zasoby;
  • program recyklingu kaset z tonerem do drukarek laserowych to około 20 000 ton kaset z tonerem zebranych na całym świecie, a więc oszczędność 15 000 ton nowych surowców.

Redukcja emisji CO2

  • zastąpienie produkcji taśmowej produkcją komórkową pozwoliło zredukować emisje CO2 o 85000 ton rocznie;
  • maksymalny wskaźnik emisji CO2 w naszych samochodach firmowych został zmniejszony do 120 g/km;
  • technologia utrwalania On-demand pozwala szybko uzyskać pierwsze wydruki i zmniejszyć zużycie energii o 80% w porównaniu z konwencjonalną metodą;
  • plotery szerokoformatowe PlotWave 340 i 360 są wyposażone w technologię Radiant Fusing, dzięki czemu niemal w ogóle nie wymagają nagrzewania, co oszczędza czas i energię;
  • prawie 100% badanych produktów Canon zakwalifikowało się do oznaczenia ENERGY STAR®
  • wiele z naszych produktów posiada oznaczenie Blue Angel za szczególne osiągniecia w zakresie ochrony środowiska.

Świadomość ekologiczna wśród pracowników

Status ds. Ochrony Środowiska Canon Polska obliguje nas do podnoszenia świadomości środowiskowej wśród pracowników i zachęcania ich do podejmowania inicjatyw w zakresie ochrony środowiska na poziomie indywidualnym, jak i w firmie.

SZKOLENIA

Szkolenia wstępne z zakresu zrównoważonego rozwoju są elementem procesu wprowadzającego dla każdego nowego pracownika Canon. Ponadto organizujemy szkolenia dedykowane dla poszczególnych działów.

KONKURSY

W roku 2015 zorganizowaliśmy trwający 3 miesiące konkurs Eco Mind, podczas którego pracownicy mogli:

1. Rywalizować w kategorii wiedzy o środowisku2. Podzielić się aktywnościami ekologicznymi w życiu codziennym (np. jeden z naszych pracowników opiekuje się sikorkami,  dzięki czemu minimalizuje ilość używanych środków ochrony roślin, a inny pracownik uczy jak budować tzw. „hotele dla pszczół”,).3. Podzielić się aktywnościami ekologicznymi w biznesie (np. propagowanie urządzeń efektywnych energetycznie, podnoszenie świadomości środowiskowej wśród klientów).   

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA

  • Każdego miesiąca Canon Polska dystrybuuje newsletter, w którym nieodłącznym elementem są tematy związane ze zrównoważonym rozwojem firmy. 
  • Ponadto dział Sustainability na bieżąco informuje pracowników Canon o ciekawych eko-wydarzeniach lub zmianach w przepisach prawa ochrony środowiska. Dbamy o to, aby pracownicy znali podstawowe zasady oszczędzania energii zarówno w domu, jak i w biurze.
  • Ważnym elementem planu edukacji jest coroczne promowanie tygodnia zrównoważonego transportu, podczas którego kierowcom samochodów przypominamy zasady eco-drivingu.

Wsparcie edukacji ekologicznej

KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA

Każdego roku oddział Canon Europe przygotowuje Raport o zrównoważonym rozwoju, który obejmuje realizację z

ałożeń z dziedziny ochrony środowiska. Raport jest rozpowszechniany wśród klientów Canon i dostępny na stronie www.

Nasz dział biznesowy dba o to, aby klienci podczas dokonywania decyzji byli świadomi korzyści ekologicznych produktów. Newslettery przesyłane do klientów druku produkcyjnego propagują urządzenia o zerowej emisji ozonu, mniejszym poziomie hałasu, ergonomiczne, żywotne i bezpieczne.

Zewnętrzne publikacje w pismach branżowych uświadamiają klientom, jak ważny jest wybór ekologicznych rozwiązań z punktu widzenia prowadzenia działalności biznesowej na przykład pod kątem emisji niebezpiecznych substancji. Przykład: artykuł „Ekologia w Poligrafii” w magazynie Świat Poligrafii.

EVENTY

Canon wyznaczył wytyczne środowiskowe do organizacji imprez firmowych. Organizatorzy imprez zobowiązani są redukować ilość odpadów oraz rozpowszechniać segregacje i recykling. Naszym klientom zapewniamy ekologiczne materiały reklamowe/gadżety. Nie rozpowszechniamy przedmiotów o małej trwałości ani takich, które nasz klient uzna za nieprzydatne.

CSR

W latach 2014-2015 firma Canon Polska wsparła Program ochrony morświna – bałtyckiego kuzyna delfina, których w Morzu Bałtyckim pozostało jedynie 400 sztuk. Wsparcie Canon pozwoliło na przeprowadzenie ekspedycji, dzięki której fotograf Marcin Jamkowski stworzył galerię zdjęć morświna promującą Godzinę dla Ziemi, która w roku 2015 została poświęcona ochronie morświna. 31 marca 2015 przedstawiciele WWF Polska odwiedzili Ministerstwo Środowiska i przekazali na ręce Ministra Macieja Grabowskiego prawie 100 tysięcy podpisów zebranych podczas akcji.  Minister zapewnił, że uruchomi procedurę zatwierdzania programu ochrony morświnów.

Od trzech lat Canon Polska jest partnerem największego polskiego biegu masowego „Biegnij Warszawo”, promując tym samym zdrowy styl życia i aktywne spędzanie wolnego czasu. Pracownicy Canon co roku biorą udział w wydarzeniu.

We wrześniu 2015 Canon wystartował z projektem „To MY tworzymy Świat”. Jest on skierowany do młodych ludzi, którzy za pomocą obrazu chcą opowiedzieć o współczesnym świecie widzianym z własnej perspektywy, pokazać jego piękno i wyzwania przed jakimi stoi. Projekt ma na celu między innymi wzbogacić wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju i jego roli w świecie, a tematy prac konkursowych ograniczają się do obszarów: środowisko, społeczeństwo, technologie. Pracownicy Canon przeprowadzają warsztaty w szkołach podczas których poruszane są także kwestie ekologicznego podejścia do odpadów elektrycznych i elektronicznych.

canon.pl

Powiązane